👋🏻 We hebben onze cases recent vernieuwd

12 april 2018

Conversie

Conversie

Wat is "conversie"? Bezoekers op je website zijn leuk, maar van bezoekers die klant worden nog veel leuker! Of het nou gaat om een aanvraag voor een rijles of een aankoop in je webshop. Het doel is dat de bezoeker de gewenste actie uitvoert bij het bezoeken van jouw website. Met conversiegericht webdesign en het AIDA model kun je de bezoeker zo goed mogelijk sturen naar de “conversie” van bezoeker naar klant!

Inhoudsopgave

    Bij conversie gericht webdesign kijken we naar het onderbewustzijn van de consument. Je zou bijna kunnen zeggen dat het de kant van de psychologie op neigt te gaan. Hierbij wordt gekeken hoe het brein werkt en zijn keuzes maakt. Hier spelen we vervolgens slim op in.

    – Ja, ik weet het.. Heftige stof met dit warme weer! – 

    Een van de dingen die onmisbaar zijn wanneer je je website optimaliseert voor conversie is een opvallende “call to action”. Een call to action is een onderdeel van je website die de aandacht van de bezoeker moet trekken. Wat hierbij belangrijk is, is dat de kleur contrasteert met de achtergrond. Zo wordt de aandacht automatisch naar de call to action getrokken.

    De definitie in de woordenlijst die wordt weergegeven in Handleidingen van “MarketingSherpa” definieert conversie als:

    “Het punt waarop een ontvanger van een marketingbericht een gewenste actie uitvoert.”

    Met andere woorden, betekent dit dat iemand alleen maar reageert op uw call-to-action .

    Iemand ertoe brengen een e-mail te openen is een conversie. Als ze op de call-to-actionlink in die e-mail klikken, ook. Naar de bestemmingspagina gaan en een registratieformulier invullen om uw inhoud te lezen. En natuurlijk is het kopen van uw product de ultieme conversie.

    Conversie QR code

    Voorbeeld:

    Een mogelijke klant scant een QR-code om een ​​kortingsbon te krijgen (wat hier het doel is), en dan gaan ze onmiddellijknaar het restaurant om hun gratis frietjes te krijgen met een aankoop voor een hamburger en frisdrank.

    Op deze wijze trek je de consument naar de winkel – in dit geval een snackbar – met een gratis dienst of product waarna mensen automatisch geld uitgeven aan andere dingen. Op deze manier lokt u klanten die anders niet eens binnen waren gekomen toch naar uw onderneming!