👋🏻 We hebben onze cases recent vernieuwd

9 januari 2018

SERP

Een zoekmachine resultatenpagina of ook wel Search Engine Results Page (SERP) genoemd, is de pagina die wordt weergegeven door een webzoekmachine als reactie op een zoekopdracht van een zoeker. Het belangrijkste onderdeel van de SERP is de lijst met resultaten die door de zoekmachine worden geretourneerd als reactie op een zoekopdracht op een trefwoord, hoewel de pagina ook andere resultaten kan bevatten, zoals advertenties.

Inhoudsopgave

    De resultaten zijn van twee algemene typen, organisch (Opgehaald door het algoritme van de zoekmachine) en gesponsorde (Advertenties). De resultaten worden normaal gerangschikt op relevantie voor de zoekopdracht. Elk resultaat dat op de SERP wordt weergegeven, bevat normaal gesproken een titel, een koppeling die verwijst naar de eigenlijke pagina op het web en een korte beschrijving die laat zien waar de zoekwoorden overeenkomende inhoud op de pagina hebben voor “organische resultaten”. Deze gegevens worden doorgaans door de zoekmachine geselecteerd. Voor gesponsorde resultaten of te wel SEA kiest de adverteerder wat moet worden weergegeven.