Van bezoeker tot klant

Bezoekers op je website zijn leuk, maar ons doel is om van die bezoekers klanten te maken! Of het nou gaat om een aanvraag voor een rijles of een aankoop in je webshop. Het uitvoeren van de de gewenste actie door de bezoeker staat centraal. Met conversiegericht webdesign sturen we naar de “conversie”. Van bezoeker naar klant!

Bij conversie gericht webdesign kijken we naar het onderbewustzijn van de consument. Hierbij wordt gekeken hoe het brein werkt en zijn keuzes maakt. Hier spelen we vervolgens met onze pagina opbouw slim op in. 

– Ja, ik weet het.. Heftige stof met dit warme weer! – 

Een van de dingen die onmisbaar zijn wanneer je je website optimaliseert voor conversie is een opvallende “call to action”. Een call to action is een onderdeel van je website die de aandacht van de bezoeker pakt. Wat hierbij belangrijk is, dat de kleur contrasteert met de achtergrond. Zo wordt de aandacht automatisch naar de call to action getrokken.

Wat is de ideale indeling?

Voor de indeling van de website, combineren wij de wensen van de klant met onze expertise. De onderstaande 4 bewezen onderdelen gebruiken wij als richtlijn:

Aandacht: De eerste stap in dit proces is de aandacht trekken van de bezoeker. Dit kan op verschillende manieren. Een voorbeeld hiervan is een pakkende zin bovenaan de pagina, als sterke binnenkomer. Het doel bij deze stap is duidelijk. Grijp de aandacht van de bezoeker!

Interesse: Nadat we de aandacht van de bezoeker hebben, plaatsen we een stukje tekst of een tagline die de bezoeker nieuwsgierig maakt, hierdoor willen ze meer weten. Wat heb jij te bieden? En hoe zit dat dan precies? Zou dit iets voor mij zijn? Dit zijn de vragen die we willen oproepen bij de bezoeker.

Willen: De bezoeker is nu in het stadium dat we de aandacht hebben én dat ze geïnteresseerd zijn in wat je aanbiedt. Vervolgens is het de bedoeling dat de bezoeker het “wil”. We willen hier duidelijkheid geven, vragen die zijn ontstaan helder beantwoorden. Dit geeft de bezoeker het vertrouwen, dat jij de geschikte partij bent. Door het prominent naar voren brengen van een aantrekkelijk aanbod, verlagen we de drempel! Dit kan bijvoorbeeld een gratis adviesgesprek zijn.

Actie! Het laatste zetje in de goede richting! We hebben de volledige focus van de bezoekers en ze zijn geïnteresseerd. Duidelijke contact mogelijkheden zijn essentieel. Geef de bezoeker bijvoorbeeld de kans om direct te bellen of gebruik te maken van een contactformulier.

Of het nou gaat om een contactaanvraag of een aankoop in je webshop. Deze principes spelen in op hoe je brein werkt. Daarom is dit model breed inzetbaar!

Wij maken optimaal gebruik van deze technieken. Zo heb je niet alleen een visueel aantrekkelijke website maar ook een “werkende”! Meer informatie over hoe wij jouw bezoekers omzetten naar klanten? Kijk op onze website of stuur me een berichtje en ik vertel je er graag meer over!