Waarom een B2B webshop?

Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om een B2B webshop te laten maken. Waarom? Een B2B webshop biedt veel voordelen ten opzichte van B2B verkoop vanuit een fysieke locatie. De webshop kan natuurlijk ook worden gebruikt ter ondersteuning/aanvulling of om de fysieke locatie te ontlasten. Ook standalone kan een B2B shop zorgen voor meer omzet en een efficiënter proces. Wij nemen je mee langs enkele belangrijke voordelen.

Een B2B webshop overbrugt fysieke afstanden

Een van de grootste voordelen van een B2B-webshop is het vermogen om afstanden teniet te doen. Dankzij internet kun je overal en op elk moment verkopen, zonder de beperkingen van fysieke locatie. Klanten hoeven niet meer naar jou toe te komen, maar kunnen vanaf elke plek orders plaatsen en deze laten versturen.

Je kunt dus een groter afzetgebied bedienen

Het runnen van een B2B-webshop betekent dat je niet langer beperkt bent tot je lokale of regionale markt. In plaats daarvan heb je toegang tot een markt die je zelf bepaalt. Dit betekent dat je je afzetgebied enorm kunt uitbreiden, wat kan leiden tot een aanzienlijke groei van je bedrijf.

Een klant zou in principe natuurlijk nooit vanuit Maastricht naar Drachten rijden om een product te komen bekijken en in te kopen. Vanuit je B2B webshop kan die klant dit doen met een paar klikken.

Eenvoudigere administratie

Het beheer van bestellingen, voorraad en klantgegevens kan complex en tijdrovend zijn, vooral in een B2B-setting, waar transacties doorgaans groter en complexer zijn. Een B2B-webshop kan deze processen aanzienlijk vereenvoudigen. Met koppelingen voor zaken als facturatie, voorraadbeheer en klantrelatiebeheer (CRM), kun je veel van de administratieve lasten automatiseren. Je bent zo minder tijd (en geld) kwijt.

Efficiëntie en kostenbesparing

Het runnen van een B2B-webshop kan leiden tot aanzienlijke efficiëntieverbeteringen en kostenbesparingen. Door processen te automatiseren, kun je arbeidskosten verminderen en fouten voorkomen. Bovendien kan het aanbieden van je producten online leiden tot lagere overheadkosten in vergelijking met het onderhouden van een fysieke winkel of showroom.

Ook je klantenservice wordt eenvoudiger en beter

Je kunt je B2B webshop zo inrichten dat relaties en klanten hier altijd terecht kunnen. Denk aan FAQ’s en chatbots. Het is mogelijk om een webshop te maken die 24/7 bereikbaar is en waar men altijd terecht kan met vragen. Ook buiten openingstijden.

Developing bouwt voor jou die B2B webshop

Kortom: een B2B webshop biedt duidelijke voordelen: het kan je helpen meer te verkopen, je processen te stroomlijnen, je marktbereik te vergroten en je kosten te verlagen. Dan moet je natuurlijk wel beschikken over een shop die voldoet aan alle wensen en eisen. Een shop die voorziet in de behoeften van je klanten.

Daar zorgt Developing voor. Wij bouwen voor jou de webshop die precies doet wat deze moet doen. Op maat gemaakt, voorzien van alle benodigde functionaliteiten en met een optimale user experience volgens de laatste technieken. Ben je benieuwd? Wij maken graag kennis met je om meer te vertellen en de mogelijkheden te bespreken.