Wat kan ik met: Statistieken

Statistieken van mijn website, wat houden deze gegevens precies in en wat kan ik ermee?

Allereerst de vraag: Worden er van jouw website momenteel statistieken gerapporteerd? Zo niet, dan is het tijd dat je hier mee aan de slag gaat! Deze statistieken zijn namelijk enorm waardevol. Ze bevatten veel data die tot nieuwe inzichten kunnen leiden.

De statistieken geven inzicht in de bezoekers van uw website en hun “online gedrag”. Aan de hand van deze gegevens kunnen we waardevolle rapporten opstellen die inzicht creëren bij het inrichten van jouw nieuwe online strategie!

Wanneer de cijfers bekend zijn kan de strategie volledig aan de onderneming worden aangepast, hieronder enkele voorbeelden!

Voorbeelden:

Aan de hand van deze gegevens kunnen we achterhalen waar bepaalde aandachtspunten zich bevinden binnen jouw website. Wat kan er beter? Wat moeten we zo laten? Welke pagina heeft een sterkere CTA nodig.

Wij van Markethinq meten deze statistieken met verschillende tools. Wij maken gebruik van zowel Google Analytics als Google Tag Manager.

Een andere tool die wij veel inzetten om het gedrag van de bezoekers te analyseren is HotJar. Hiermee kunnen we letterlijk een filmpje terugkijken van de bezoeker hoe hij of zij over de website navigeerde. Dit biedt veel nieuwe perspectieven als het gaat om het gedrag van bezoekers!

Met bovenstaande informatie kunnen we op een hoog niveau inspelen op de toekomstige bezoekers van uw bedrijfswebsite. Zo is niet alleen je doelgroep duidelijk in kaart, ook weten we hoe deze groep zich gedraagt en hoe we hierop kunnen inspelen!

Geïnteresseerd hoe wij met deze werkzaamheden jouw website naar een hoger niveau tillen? Kijk op onze website of stuur me een berichtje. Dan scan ik gratis jouw website op eventuele verbeterpunten op het gebied van conversie!