Webdesign Essentials

Stop jij een hoop tijd en moeite in het opbouwen van je merk? Dan wil je natuurlijk dat je bedrijfswebsite dat op de juiste manier reflecteert. Je website is in veel gevallen de eerste plek waar mensen in contact zullen komen met je bedrijf.

Zie je website als je virtuele visitekaartje, hierbij wil je dat je website de boodschap, de waarde en kwaliteit van de diensten die je aanbiedt goed weerspiegeld. In aanvulling op je producten en / of diensten, wil je dat je klanten een moeiteloze, en prettige gebruikerservaring hebben. Hieronder som ik de essentiële onderdelen voor je op en licht ik deze in het kort toe!

SEO optimalisatie

Wil je potentiële klanten ontvangen op je website? Dan is het zaak dat men je site kan vinden op relevante zoekwoorden. Dit is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Je website optimaliseren voor Google zorgt ervoor dat je site een sterke basis wordt om vanuit verder te groeien. Je legt de fundering voor een eventuele SEO campagne of zorgt dat de bestaande content zo goed mogelijk aansluit op het algoritme van Google. Dit wordt beloond met hogere posities in de zoekmachine.

Besteed hierbij aandacht aan LUMPS:

Aan het onderwerp SEO besteden we in een ander artikel later deze maand meer aandacht. Houd mijn Artikelen in de gaten als je meer informatie wil over dit onderwerp!

Een sterke boodschap

Mensen houden van persoonlijk contact. Geef je bezoekers een persoonlijke beleving. Geef ze het idee dat jouw dienst of product speciaal voor hun is ontwikkeld. De teksten bovenaan je homepage moeten in principe de volgende vragen in 5 seconden beantwoorden:

Structureer de boodschap zo dat de behoeften van je klanten worden vervuld. Beantwoorde vragen resulteren in vertrouwen en een uiteindelijke contactaanvraag of aankoop!

Boeiende content op uw bedrijfswebsite

Boeiende content, het schrijven ervan valt voor veel van ons nog niet mee. Toch is het een bezigheid die zich op verschillende manieren terugbetaald! Het regelmatig bijwerken van je blog en / of website zal resulteren in onder andere:

Het ontwerp en de juiste ‘user-interface’

Website bezoekers moeten in staat zijn om moeiteloos alle informatie te vinden op uw website. We zijn tenslotte Nederlanders en zijn luie internet gebruikers. De drempel tot de gezochte informatie moet dus zo laag mogelijk zijn.

Het ontwerp en de structuur van je website moet intuïtief zijn en bezoekers stimuleren door alle elementen / pagina’s van de website te gaan.

Call To Actions

Je bedrijfswebsite moet een doelgericht ontwerp en een duidelijke structuur hebben. Wil je dat mensen zich aanmelden voor je nieuwsbrief? Wil je dat ze een afspraak maken? Of misschien wil je ze stimuleren een case study te downloaden? Maak het gemakkelijk voor uw klanten om de gewenste actie te ondernemen, door middel van strategische vormgeving, inhoud en structuur.

Hierbij is het belangrijk dat er per pagina 1 doel gesteld wordt!

Test verschillende call to actions en meet de gegevens en uitwerkingen ervan. Op deze manier achterhaal je de best werkende strategie en kun je deze effectief toepassen!

Mist uw bedrijfswebsite 1 of meerdere van deze aspecten? 

Kom dan eens bij ons op de koffie in Wageningen!