Home »
Blog › De meerwaarde van een goede bedrijfswebsite
De meerwaarde van een goede bedrijfswebsite
In de hedendaagse markt is een goede website van groot belang voor iedere onderneming, het is uiteindelijk uw online visitekaartje. Wanneer men uw website bezoekt moet deze er gelikt uitzien en aanzetten tot conversie. Op deze manier werkt uw website als verkoopplatform.
Design
Het is belangrijk dat de website aansluit bij de huisstijl van uw bedrijf. Uit onderzoek blijkt dat mensen door de professionaliteit
van een website de afweging maken om op de site te blijven.
Het design van de website moet overeenkomen met de huisstijl die u hanteert. Bezoekers moeten een gevoel van vertrouwen enherkenning krijgen. De kwaliteit die u levert moet ook op de website kenbaar worden gemaakt.
Een goede website draagt bij aan hoe u uw bedrijf op de markt neerzet, laat u in combinatie met een online strategie passief klanten ontvangen. Wat voor een besparing zorgt op andere sales kosten.
Up to Date
Wanneer we kijken naar bedrijfswebsites is het tevens belangrijk dat dit meekomt met de huidige markt.
Doet u te lang niks aan uw website bestaat de kans dat deze er verouderd uit komt te zien.
Dit met als gevolg dat potentiële klanten eerder uw website verlaten wanneer deze er simpelweg niet aantrekkelijk uitziet.
Met het up to date houden van uw website doelen wij ook op het juist gebruik maken van tools die inzicht creëren in de statistieken achter uw website;
- Welke pagina’s worden goed bezocht en welke pagina’s presteren minder goed?
- Waar is vraag naar – als in: welke pagina klikken bezoekers het eerst heen – ?
- Waar komen de bezoekers vandaan? (Google, Social-Media, Direct, Refferal etc.)
- Vanaf waar bezoeken mensen de website, geologisch gezien.
- etc.
Door op de juiste manier op deze gegevens in te spelen, kunt u uw website en online strategie dusdanig aanpassen dat hier meer omzet mee te behalen valt!
Conversiegericht
De inrichting van de website kan veel te maken hebben voor de behaalde resultaten.
Hierbij moet u denken aan dingen als;
- Zijn de contactgegevens makkelijk vindbaar?
- Worden de diensten / producten duidelijk weergegeven?
- Zit er een duidelijke lijn in de website richting de gewenste conversie?
- Heeft iedere pagina 1 duidelijk doel?
- etc.
Door rekening te houden met factoren als deze kan de inrichting van uw website in het onderbewustzijn van de potentiële klant meespelen of deze bijvoorbeeld wel of niet contact met u opnemen.
U moet het de consument zo makkelijk maken, want daar houden we allemaal van toch?
Wanneer er bij het ontwerpen van een website rekening wordt gehouden met psychologische aspecten, kan dit direct invloed hebben op de behaalde resultaten!
Kortom;
De essentie van een goede bedrijfswebsite anno 2018 ligt in het strakke, moderne ontwerp waarin vanaf de opbouw rekening wordt gehouden met de CTA en de conversie optimalisatie.
Waarin vervolgens alle statistieken worden bijgehouden, gerapporteerd en vervolgens de webiste wordt geoptimaliseerd aan de hand van deze gegevens.
Dit is volgens ons een bewezen succesformule!