Trek de aandacht van je bezoeker

Hoe maak ik van bezoekers nou waardevolle klanten? Deze vraag wordt ons vaak gesteld.

Door het juist inrichten van iedere pagina kan de drempel om contact op te nemen worden verlaagd. Dit zorgt ervoor dat mensen sneller initiatief zullen nemen om contact te leggen.

Dit kan door middel van verschillende technieken. Door het juist inzetten van een zogenoemde call to action als bijvoorbeeld een contactformulier of een live chat stimuleren we de bezoeker tot actie.

Door deze technieken op de juiste manier in te zetten en de resultaten ervan te meten, kunnen wij gericht de bezoekers converteren naar klanten.

Potentiële klanten

Een onderdeel hiervan is dat de dingen die u wilt dat potentiële klanten doen bij het bezoeken van uw website, er uit moeten springen.

Wij zien nog te vaak dat juist de belangrijkste onderdelen wegvallen niet duidelijk genoeg naar voren worden gebracht. Dit kan liggen aan de plaatsing op de website of het design van de elementen.

Hieronder een voorbeeld van een converterend element die wij recent een redesign hebben mogen geven: 

Voorbeeld: Plannable.nl

Voor

Call to action voor

Na

Call to action na

Zeg nou zelf, welke versie trekt meer aandacht?

Voor dit element hebben wij de CTA verlegd naar het aanvragen van je eigen ondernemersplan, in plaats van het downloaden van een gratis voorbeeldplan.

Deze actie heeft meer waarde voor de eigenaar van deze website.

Verder moet er zoals eerder genoemd rekening worden gehouden met factoren als de plaatsing op de pagina. Voor sommige elementen is het niet relevant om deze boven alle informatie te plaatsen. Er moet eerst interesse worden gewekt.

Hiervoor werken wij aan de hand van het psychologisch onderbouwde AIDA model.

Een opvallende call to action bevat:

Wilt u meer informatie over hoe bezoekers klanten kunnen worden? Neem vrijblijvend contact met ons op via 085 130 23 68