👋🏻 We hebben onze cases recent vernieuwd

14 augustus 2019

Conversiegericht webdesign

Bezoekers op je website zijn leuk, maar ons doel is om van die bezoekers klanten te maken! Of het nou gaat om een aanvraag voor een rijles of een aankoop in je webshop. Ons doel is dat de bezoeker de gewenste actie uitvoert bij het bezoeken van jouw website. Met conversiegericht webdesign kun je de bezoeker zo goed mogelijk sturen naar de “conversie” van bezoeker naar klant!

Inhoudsopgave

    Bij conversie gericht webdesign kijken we naar het onderbewustzijn van de consument. Hierbij wordt gekeken hoe het brein werkt en zijn keuzes maakt. Hier spelen we vervolgens met onze pagina opbouw slim op in. 

    – Ja, ik weet het.. Heftige stof.. – 

    Een van de dingen die onmisbaar zijn wanneer je je website optimaliseert voor conversie is een opvallende “call to action”. Een call to action is een onderdeel van je website die de aandacht van de bezoeker moet trekken. Wat hierbij belangrijk is, is dat de kleur contrasteert met de achtergrond. Zo wordt de aandacht automatisch naar de call to action getrokken. Hieronder ga ik verder in op de toepassing hiervan aan de hand van bewezen technieken.

    Hoe deel je je pagina in?

    Voor de inrichting van de website luisteren wij nauwlettend naar de klant, en vullen dit in aan de hand van een 4 tal vaste punten. Deze punten zijn door psychologen onderbouwd en zijn onder andere bedoeld om het aantal conversies op je website te doen stijgen!

    Aandacht: De eerste stap in dit proces is de aandacht trekken van de bezoeker. Dit kan op verschillende manieren, een pakkende zin bovenaan de pagina, als een sterke binnenkomer. Het doel bij deze stap is duidelijk. Grijp de aandacht van de bezoeker!

    Interesse: Nadat we de aandacht van de bezoeker hebben, plaatsen we een stukje tekst of een tagline die de bezoeker nieuwsgierig maakt, hierdoor willen ze meer weten. Wat heb jij te bieden? En hoe zit dat dan precies? Zou dit iets voor mij zijn? Dit zijn de vragen die we willen oproepen bij de bezoeker.

    Willen: De bezoeker is nu in het stadium dat we de aandacht hebben én dat ze geïnteresseerd zijn in wat je aanbiedt. Vervolgens is het de bedoeling dat de bezoeker het “wil”. Het is nu zaak dat de vragen die we bij voorgaande stap hebben opgewekt, goed en duidelijk beantwoorden. Dit geeft de bezoeker bevestiging dat jij te bieden hebt, waar zij naar op zoek zijn. Hier spelen we slim op in door een aantrekkelijk aanbod naar voren te laten komen. Bijvoorbeeld een gratis adviesgesprek!

    Actie! Bij deze stap draait het allemaal om het laatste zetje in de goede richting. We hebben in dit stadium een bezoekers die geïnteresseerd is in je diensten en het bij jou wil afnemen. Nu is het zaak dat de klant gemakkelijk contact op kan nemen of een aankoop kan doen. Door een duidelijke laatste “call to action” zorgen we ervoor dat de bezoeker uiteindelijk klant wordt! 

    Of het nou gaat om een contactaanvraag of een aankoop in je webshop. Deze opbouw gebaseerd op de basisprincipes hoe je brein werkt. Dit zorgt ervoor dat dit model erg breed kan worden toegepast! 

    Wij maken bij iedere website gebruik van deze technieken, zo ziet je website er niet alleen goed uit. Maar weet je ook nog eens zeker dat deze zo goed mogelijk is ingericht, om van bezoekers klanten te maken! Kijk op onze website voor meer informatie!